Успіх

Співбесіда з власником. Чи є відмінності? Є

У вас є шанс зустрітися з власником у наступних випадках:

  • якщо ви – його потенційний співробітник (будете перебувати в безпосередньому підпорядкуванні)
  • ви – кандидат на ключову позицію для бізнесу
  • компанія – невелика і керівник компанії проводить співбесіду всіх членів команди, щоб не пропустити “не своїх”

У вашому розпорядженні, як правило, кілька хвилин – як від них отримати максимум?

Підготовка

  • Готуватися так само, як до будь-якого інтерв’ю – зібрати інформацію про ньому самому (
  • навести довідки у HR або представника кадрового агенстства, якщо йдете через них (класний більш-менш об’єктивний джерело додаткової інформації – (кого дивляться, яку зворотний зв’язок дають після, що подобається в кандидатах, що не дуже і т. д. )
  • чи є у вас щось спільне? згодиться для успішного проходження співбесіди точно, а якщо ви будете підкорятися безпосередньо йому, зокрема: освіта? місце народження? погляди на життя? спорт? хобі?
  • підготуйте свій “експертна багаж” – те, з чим ви будете почувати себе впевненіше: резюме, портфоліо проектів, блокнот з питаннями
  • підготуйте питання – вони точно будуть відрізнятися від тих, які ви задавали ейчару, це фінал і це власник

Саме інтерв’ю

Це просто переговори – якщо ви топ або продажник – ви їх провели мільйони. Не лякаємося і просто робимо свою роботу, якщо ви – рядовий співробітник, то ніхто не очікує від вас оскароносовского поведінки, більш того – всі знають, що ви будете нервувати (це нормально). Дозвольте собі понервувати в самому початку (поки йде співзвучність), далі буде простіше. Перевірено десятками тисяч співбесід.

Що цікавить ту сторону:

  • хто ви і навіщо тут?
  • у чому розійшлися з попереднім роботодавцем?
  • навіщо ви мені?
  • чому думаєте, що у вас вийде?
  • в чому ваш інтерес від співпраці з моєю компанією?
  • чому вибір припав саме на неї?

Уникнути питання “Розкажіть про себе” не вдасться, варіанти самопрезентацій можна освіжити і підготувати . Особливо ретельно відпрацьовуємо ваші результати і переваги – без цього ніяк.

Час зараз взагалі дорого, а час керівника компанії ДУУЖЕ дорого – бережіть його, слухайте уважно, про що вас запитують, не растекайтесь з відповіддю на півгодини, бийте в ціль.

Тут можливі нетипові ситуації – наприклад, провокативні якісь висловлювання (оцінюється ваша реакція, здатність упоратися з емоціями, вміння вирулити з незручної теми, протилежна аргументація) або рішення кейса.

Тут можливі нетипові питання, наприклад – порівняйте нас з нашими конкурентами, навіщо вам до нас? у чому ваша суперсила? питання особистого характеру, або взагалі попросять поміркувати на тему, актуальну тут і зараз для інтерв’юера.

Ваші питання – ура, ви у фіналі , у вас є можливість отримати відповіді на з першоджерела, тому : що для вас важливіше – отримати інформацію або показати себе? з одного боку вам захочеться справити враження (як приймаються рішення? авторитарно або демократія), виявити потреби, знайти точки перетину, важливо задавати питання в контексті. З іншого боку – часу обмаль – тому важливо запитати, те, що пріоритетно.

На співбесіду можуть бути запрошені треті особи: HR, психолог, астролог, радник з ведення бізнесу, консультант. Не лякайтеся, це не завжди погано, відмовитися завжди встигнете, а ось придбати такий досвід може бути цікаво.

Будьте природним – це простіше (не потрібно прикидатися) і ви не вириєте собі нічого не приємного, потрапивши не в свою команду.

На що (куди) дивитися

  • як організований процес співбесід – все чітко організовано за графіком або план сильно їде, ваше інтерв’ю переносять кілька разів в день Х, перед вами велика черга і ви розумієте, що зустріч відбудеться з великим запізненням і це в цілому норма поточної компанії, адже це бос!
  • як з власником спілкуються підлеглі (секретар, співробітники) – з благоговінням (на задніх лапках) і страхом або з щирою повагою
  • як він проводить інтерв’ю – допит? повага до співрозмовника, цікавляться вашою думкою? наскільки эмпатичен?
  • вміє проводити (не обов’язково, наприклад, розмова може звестися до монологу), який він? ерудований, приємний, неприємно слизький – від цього залежить – чи є бажання працювати в компанії під його початком
  • в цілому відчуття, що ви з ним розмовляєте на одній мові або на різному? швидкість, структура, формулювання вам зрозумілі? або вам складно і чуже те, що ви чуєте? прислухайтеся до своїх відчуттів – це важливо
  • реакція на ваші відповіді (відповіді можуть бути правильні і ні з його точки зору, що він робить в цьому випадку? хмикає? підтримує, уточнює, злиться/гасить/мочить? ), за його реакції можна відстежити тип управління і зрозуміти ви з ним на одній хвилі? (точно важливо, якщо ви плануєте потрапити до нього команду топів)

В цілому – власники – теж люди, набір запчастин той же, не завищуйте вимог до себе, не годуєте свого самозванця і будьте у всеозброєнні.